ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA

Základní škola poskytuje vzdělání a výchovu dětem a žákům, kteří jsou pacienty dětské léčebny nebo jsou zařazeni do sociálního programu.

Hlavním úkolem naší školy je zajistit kontinuitu práce žáků, udržet a rozvíjet jejich znalosti. Pedagogové se také snaží o upevnění psychické sebedůvěry dětí, která je oslabena vlivem jejich nemoci a změnou prostředí bez rodičovského zázemí.

V oblasti výchovně vzdělávací se zaměřujeme:

  1. Především na individuální výuku žáků. Každý žák pracuje podle svých učebnic, podle svých možností a schopností a podle vzdělávacího plánu své kmenové školy. Klademe na žáky přiměřené požadavky s ohledem na jejich zdravotní stav. Žáci jsou prověřováni běžnými prověrkami a zkoušením, jsou hodnoceni hlavně podle znalosti učiva probraného v naší škole.
  2. Pomáháme dětem při adaptaci na nové prostředí s ohledem na jejich možnosti a zdravotní stav, věnujeme zvýšenou pozornost dětem zařazeným do sociálního programu, pomáháme jim doplnit znalosti v základním učivu.
  3. U starších žáků zajišťujeme přípravu k přijímacím zkouškám, podle potřeby žáky doučujeme. Pomocí speciálních pedagogických metod pomáháme žákům se specifickými poruchami učení.

Vyučujeme podle následujících variant nebo jejich kombinací:

  1. až 2.ročník – 15 hodin týdně
  2. až 9. Ročník – 17 hodin týdně

Žáci jsou vyučováni ve společných třídách pro několik ročníků. Škola musí reagovat na neustálé změny ve složení žáků a rozřadit žáky podle jejich počtu v jednotlivých ročnících.

Obvyklá varianta je tedy společná třída pro 1. až 3. ročník, další pro 4. až 6. ročník a třetí společná třída pro 7. až 9. ročník, která se ovšem přizpůsobuje aktuálnímu stavu.

V naší škole se vyučuje čeština, matematika, prvouka, vlastivěda, přírodověda, přírodopis, fyzika, chemie, dějepis, zeměpis.

Nevyučujeme výchovy, výuka cizích jazyků – angličtiny, němčiny a ruštiny začíná ve třetím ročníku.

Na konci pobytu posíláme do žákovy školy hodnocení, tj. z každého předmětu je klasifikován známkou, hodnotíme samozřejmě i chování a začlenění do třídního kolektivu. Známky se započítávají do klasifikace kmenové školy a mají samozřejmě vliv na celkové hodnocení na vysvědčení.

Příjem žáka do školy

Při příjmu žáka do naší školy je, pokud je to možné, přítomen alespoň jeden z rodičů žáka a žák samotný. Přijímací pohovor provádí ředitelka školy.

Při příjmu rodiče odevzdají vyplněné dotazníky, které obsahují základní údaje o prospěchu, chování, probrané látce a požadavcích kmenové školy; dále základní údaje týkající se rodičů žáka.

Dítě musí být vybaveno učebnicemi všech předmětů, sešity (i náhradními), žákovskou knížkou a ostatními školními potřebami – pastelkami, tužkami, pery, pravítky, kružítky, štětci, fixy, barvami. U zápisu navíc odevzdá každý žák 10 čtvrtek.

Žák je zapsán do školy, zařazen do třídy, je seznámen s rozvrhem a řádem školy. Dnem zápisu začíná školní docházka a s tím spojené povinnosti žáka ve škole.

 

Dotazník pro rodiče a kmenovou školu si můžete stáhnout zde:

 

 

 

 

 

Kontakty a informace:

Tel.: +420 323 631 120, www.olivovna.eu

Comments are closed